Fundacja rodzinna to nieznane do tej pory w Polsce narzędzie sukcesji
Sukcesja stała się tematem aktualnym i bardzo ważnym w planowaniu funkcjonowania firm – mówi Wanda Stypułkowska, prezes MPS International sp. z o.o., prezes Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.
Czy pośród polskich przedsiębiorców branży kosmetycznej zrzeszonych w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego jest dużo firm rodzinnych? Czy są na etapie zmiany pokoleniowej?
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego jest jedyną organizacją w Polsce zrzeszającą producentów i dystrybutorów kosmetyków, laboratoria, firmy doradcze i ośrodki dydaktyczne, a także ich partnerów okołobranżowych – dostawców opakowań i surowców. Zrzesza ponad 250 firm. Działa na rzecz start-upów, małych, rodzinnych przedsiębiorstw, a także dużych międzynarodowych korporacji i największych polskich firm kosmetycznych.
Zatem wśród firm zrzeszonych znajdują się firmy rodzinne, które, rozpoczynając swoją działalność w latach 80. ubiegłego wieku, właśnie znalazły się na etapie zmian pokoleniowych. Przez ponad 30 lat działalności firmy rodzinne urosły do rozmiarów dużych korporacji, a osoby obecnie zarządzające są już w wieku emerytalnym. Stąd sukcesja stała się tematem aktualnym i bardzo ważnym w planowaniu dalszego funkcjonowania naszych firm. A co za tym idzie również w dalszym funkcjonowaniu naszych rodzin.
Od 22 maja br. właściciele firm rodzinnych mogą korzystać z rozwiązania, jakim jest fundacja rodzinna w Polsce. Czy upatruje pani w tym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta